Index » FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Statystyki » Rejestracja » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
wahacze przód - tuleje i sworznie - wymiana
Autor Wiadomość
piotr5555 
Cytryna Klubowa
7 UP :D



Pomógł: 8 razy
Wiek: 23
Posty: 198
Skąd: Tczew
 #  Wysłany: 12-10-2013, 4:17  wahacze przód - tuleje i sworznie - wymiana


Potrzebny sprzęt: klucz 19 do kół, klucze: 17,16, dwa klucze 18, rurki o różnych średnicach, (np.stara tuleja), śrubokręt płaski, śrubokręt krzyżak i młotek, oraz porządne imadło!

przykłady rurek:


Wymiana sworznia i tulei wahacza:

1. Luzujemy koło (śruba 19), stawiamy samochód na podnośniku i klocku, koło zdejmujemy
2. Odkręcamy wszystkie śruby wahacza:
- przy tarczy - śruba 17 i nakrętka 16
- przy tulei przedniej - śruba i nakrętka 18 i podkładka
- przy tulei tylnej - dwie nakrętki 16 i podkładki

śruby tulei tylnej są schowane pod podłogą wewnątrz samochodu, trzeba odkecić w tym celu parę wkrętów krzyżakowych od plastików przy drzwiach i płaskich plastikowych zaślepek, oraz podwinąć podłogę

3.Zdejmujemy wahacz wyjmując wszystkie śruby, te uparte wybijając

4. Wahacz na imadło, imadło przedłużamy sobie rurką by użyć większej siły

Moja rada - zaczynamy od tulei, bierzemy rurkę o podobnym przekroju i drugą większą, jedna z jednej z drugiej druga i kręcimy aż wyjdzie tuleja



Nową tuleje zakładamy korzystając ze starej tulei, wyjmujemy bolec ze środka(ten luźny przez który wymienialiśmy tuleje) i używamy jej zamiast poprzedniej rurki, znów bierzemy większą rurkę i starą tuleje oraz nową tuleje, przykładamy wszystkie trzy i kręcimu aż wejdzie, ja dodatkowo nasmarowałem otwór w wahaczu smarem jak Malin na zdjęciu

teraz sworzeń, bierzemy znów starą tuleje, zakładamy ją na sworzeń, a z drugiej strony większa rurka i kręcimy aż wyjdzie, siedzi dość mocno więc trzeba użyć dużej siły (niezbędne mocne imadło)



Założenie sworznia już niestety musimy wykonać dwoma rurkami o odpowiedniej średnicy, możemy znów użyć rurki dużej i starej tulei
dodatkowo proponuje znów użyć smaru, tym razem porządnie wysmarować również sworzeń żeby się guma nie zerwała

5. Przykręcanie wahacza:

założyć wahacz na miejsce, bez przykręcania powinien się trzymać, przykręcać najłatwiej zacząć od tulei tylnej, potem sworzeń a na końcu z pomocą śrubokręta tuleja przednia

Paziu :po postawieniu samochodu na kołach trzeba dokręcić wszystkie śruby, przede wszystkim te w kabinie od tylnej tulei

Za pierwszym razem wymiana może się okazać dość trudna, ale już za drugim razem jest to czysta przyjemność :D

Oczywiście da się sworzeń wymienić również w warunkach polowych, awaryjnie, nawet bez zdejmowania wahacza, tu idąc za radami Malina podstawiamy pod wahacz kołek i walimy młotkiem, jak wyjdzie to podstawiamy kołek pod sworzeń i walimy młotkiem w wahacz (mi się tej metody nie udało zastosować z braku miejsca na walenie młotkiem)

Efekt końcowy:

to zadowolona cytryna :D
_________________
"...w życiu ludzi, narodów i państw jest tylko jedna rzecz, która jest najważniejszą...
Tą rzeczą jest AX." J. Beck
Ostatnio zmieniony przez piotr5555 13-10-2013, 12:30 , w całości zmieniany 1 raz  
 
  Mk2 Spot 1995 1.0 3D Ax
 
djmuza20 
Cytryna Uzależniona
Citroen Saxo 1.5 D




Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Posty: 624
Skąd: Poznań
 #  Wysłany: 12-10-2013, 5:42  


Nieźle przyda się taka instrukcja dla wielu. :)
_________________
Kiedyś Citroen Ax "Czesio" obecnie Citroen Saxo i Citroen Bx 1.8TD.

 
  Inny Inny 1997 1.5 D 3D Saxo
 
Laweciarz 
Cytryna Aktywna
Czarnuch 1.4 GT



Pomógł: 3 razy
Wiek: 18
Posty: 445
Skąd: Pabianice
 #  Wysłany: 12-10-2013, 9:20  


Bardzo ładny poradnik :) Nie jeden zapewne skorzysta. Oby jak najwięcej takich :) Pozdrawiam.
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie :3
  Mk1 GT 1991 1.4 GT 3D Ax
 
Malin 
Cytryna Doświadczona
na chwile od 9 lat



Pomógł: 78 razy
Wiek: 27
Posty: 2668
Skąd: Goszczanówko

 #  Wysłany: 12-10-2013, 9:29  


http://www.citroenax.info/viewtopic.php?t=2276 :)
_________________
jak mogę to pomogę , a Ty pomóż innym "pomógł " też nie zawadzi :) 1.4D 418292km[*]
  Mk2 Furio 1994 1.5 D 3D Ax
 
Paziu 
Cytryna Doświadczona
Prawie jak PORSCHE



Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Posty: 1310
Skąd: Tarnobrzeg/ Glasgow
 #  Wysłany: 12-10-2013, 9:33  


Trzeba dopisać jeszcze, że po postawieniu samochodu na kołach trzeba dokręcić wszystkie śruby, przede wszystkim te w kabinie od tylnej tulei
_________________
Czarny mat jest dobry na wszystko :D
 
  Mk2 Furio 1998 1.1i 3D Inny
 
piotr5555 
Cytryna Klubowa
7 UP :D



Pomógł: 8 razy
Wiek: 23
Posty: 198
Skąd: Tczew
 #  Wysłany: 13-10-2013, 12:16  


Dzięki Paziu, dopisane :)

Malin, wiem że miałeś już taki poradnik zrobiony, ale jak się brałem za swoje sworznie to brakło mi opisu jak to zrobić i uczyłem się na błędach, co skończyło się jednym sworzniem z rozdartą gumą i nie wymienioną tuleją :D teraz myślę że jest zrozumiale :)
zastosowałem też smar tak jak Ty i dopisałem o wymianie awaryjnej sworznia :)

jak widzicie jeszcze jakieś pomyłki to mówcie i mam nadzieję że się przyda
_________________
"...w życiu ludzi, narodów i państw jest tylko jedna rzecz, która jest najważniejszą...
Tą rzeczą jest AX." J. Beck
 
  Mk2 Spot 1995 1.0 3D Ax
 
Marcin43 
Cytyna Ogarnięta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Posty: 79
Skąd: Wrocław
 #  Wysłany: 30-11-2013, 6:55  


Ja mam jeszcze taką uwagę żeby uważać na pół osie i nie wysuwać ich za bardzo ze skrzyni przy demontażu lub montażu wahacza bo się może olej ze skrzyni wylać.
_________________

  Mk2 Spot 1997 1.0i 3D Ax
 
hankers 
Cytyna Ogarnięta


Pomógł: 1 raz
Posty: 60
Skąd: częstochowa
 #  Wysłany: 01-12-2013, 9:01  


niestety racja, przeważnie w innych autach te półosie się jakoś trzymają a tu niewiele trzeba żeby wyleciały ale zawsze można sobie ja na jakimś pasku, druciku podwiesić do kolumny amorka czy do czegoś innego
  Inny Inny 1998 1.5 D 3D Inny
 
Konrad89 
Świeża Cytryna


Wiek: 24
Posty: 3
Skąd: z podwórka
 #  Wysłany: 12-02-2014, 7:41  


a jak, zamówić dobrze tuleje wahacza? proszę o pomoc! nie mam pojęcia jak to zamówić!
  Mk1 Nie wiem :) 1992 1.1 5D Ax
 
Sonic 
Cytryna Nadzorująca



Pomógł: 42 razy
Wiek: 26
Posty: 2299
Skąd: Trójmiasto
 #  Wysłany: 12-02-2014, 8:08  


Po pierwsze zmień miejscowość na konkretną bo jestem uczulony na ,,z podwórka'' czy z ,,polski''. Po drugie idziesz do sklepu z częściami i zamawiasz tuleje np febiego. Nie wiem co w tym takiego trudnego
_________________



 
  Mk2 GTi 1996 1.4 GTi 3D Ax
 
EDEK:) 
Cytyna Ogarnięta
EDEK:)



Wiek: 20
Posty: 56
Skąd: JAROSŁAW
 #  Wysłany: 13-02-2014, 11:28  


ja w tamtym roku tez mialem problem z tulejami byly wybite to na allegro zamowilem dwa wachacze z tulejami gotowe tylko zakrecic do auta i za jede nzaplacilem 110 zl plus koszty przesylki ale i tak taniej wyszlo niz kupic tuleje i je wprasowac np u mechanika jak ktos prasy w domu niema wiec polecam kupic nowe wachacze :)
_________________
EDEK:)
  Mk2 First 1991 1.1i 3D Ax
 
Paziu 
Cytryna Doświadczona
Prawie jak PORSCHE



Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Posty: 1310
Skąd: Tarnobrzeg/ Glasgow
 #  Wysłany: 13-02-2014, 11:49  


Imadło = domowa prasa
_________________
Czarny mat jest dobry na wszystko :D
 
  Mk2 Furio 1998 1.1i 3D Inny
 
hankers 
Cytyna Ogarnięta


Pomógł: 1 raz
Posty: 60
Skąd: częstochowa
 #  Wysłany: 13-02-2014, 2:21  


Tylko ciekawi mnie żywotność takiego wahacza za 110zł jak przeważnie na intercarsie są po 250-300 za sztuke...
  Inny Inny 1998 1.5 D 3D Inny
 
Paziu 
Cytryna Doświadczona
Prawie jak PORSCHE



Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Posty: 1310
Skąd: Tarnobrzeg/ Glasgow
 #  Wysłany: 13-02-2014, 2:56  


Na pewno jest źle zrobiony, bez wymiarów oryginału i koło się przesuwa do przodu lub tyłu :) ale nie ma się co spodziewać rewelacji. Dobre tuleje kupić, jakieś febi albo podobne i będzie na długo. Mi mechanik wziął za wymianę całości z przodu chyba z 200zl. Tyle że takie tuleje są deczko droższe ale myślę że w 200zl idzie się zmieścić, nie pamiętam ile dałem
_________________
Czarny mat jest dobry na wszystko :D
 
  Mk2 Furio 1998 1.1i 3D Inny
 
hankers 
Cytyna Ogarnięta


Pomógł: 1 raz
Posty: 60
Skąd: częstochowa
 #  Wysłany: 13-02-2014, 8:35  


Widziałem sporo tych tulei marki quality france , może wsadzał ktoś tuleje tej firmy i wypowie się jak z trwałością i wykonaniem ?
  Inny Inny 1998 1.5 D 3D Inny
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: