Index » FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Statystyki » Rejestracja » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
rozrząd
Autor Wiadomość
krzyś
[Usunięty]

 #  Wysłany: 12-04-2008, 3:29  rozrząd


witam kto mi powie co ile kilometrów wymienia sie pasek rozrzadu
POZDRO!!
 
 
kachu
[Usunięty]

 #  Wysłany: 12-04-2008, 3:52  


Nie więcej niż 60 000 km przy dość intensywnej eksploatacji

[ Dodano: 12-04-2008, 8:22 ]
Najlepiej wymieniać ze wszystkimi rolkami...

[ Dodano: 12-04-2008, 8:25 ]
PS: Normalnie to i 120 000 km przeżyje ale lepiej nie kusić losu bo zawory do wymiany
 
 
inrzynier 
Cytryna Obeznana
inrzynier



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Posty: 332
Skąd: Jedlina Zdrój
 #  Wysłany: 13-04-2008, 12:39  


ja wymieniłem po 85tyś. razem z napinaczem i pompą wody, tak mi doradził mój mechanik. I miał racje bo jak mi pokazał części wymontowane to pompa długo by jeszcze nie wytrzymała.
_________________

FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA - www.citroen.org.pl

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
  Mk2 Image 1995 1.1i+LPG 5D Ax
 
kostekskier
[Usunięty]

 #  Wysłany: 13-04-2008, 12:52  


ja u siebie pasek wymieniam co 80 tyś i przy okazji wymiany smaruje łożysko napinacza a ostatnio wymieniłem razem z napinaczem bo miał już nalatane ponad 200 tyś

[ Dodano: 13-04-2008, 1:08 ]
wejdź na strone główną i zobacz posty bez odpowiedzi tam na pierwszym miejscu masz dane do przeglądów
 
 
tomix17
[Usunięty]

 #  Wysłany: 13-04-2008, 3:12  


Według zalecen to co 60 tys ale ponoć ten pasek ma wytrzymałośc min 90 tys. Ja jak kupilem axa to wymienilem od razu bo wlasciciel nie wiedzial kiedy byla wymaina i jzu amm spokoj. Rolke napinajaca warto kupic choc ja tego nei zrobilem:P Mam nadzieje ze sie nei rozsypie...
 
 
dmuszek
[Usunięty]

 #  Wysłany: 13-04-2008, 7:05  


Przy wymianie paska nie chodzi tylko o ilość kilometrów, ale i o wiek silnika oraz to jakie auto miało usterki. Np. Pasek nadwyrężają usterki pompy oleju, czy płynu chłodzącego, a wycieki oleju źle wpływają na jego żywotność.
Tylko w założeniu możemy przyjąć pierwszą wymianę po 90 000 km, a następne po 60 000 km bo czasami można w ciągu pięciu lat nie przejechać 30 000, a pasek i tak jest do wymiany. Najlepiej samemu sprawdzić czy nie jest rozciągnięty albo zbutwialy i wymienić razem z rolką to tylko 75 zł za komplet, a pewność że nic z winy pękniętego paska rozrządu się nie stanie jest 100% :grin:
 
 
fipac
Gość
  #  Wysłany: 13-04-2008, 8:55  


Tak się zastanawiam z tym rozrządem. Gdzie Ty kolego "dmuszek" widziałeś zestaw,który kosztuje tylko 75 zł za komplet?
Ja jestem z okolic Łodzi i pytałem o zestaw rozrządu do mojego samochodu to lekko 250 krzyczą (pasek + rolka prowadząca+napinacz, że o pompach nie wspomnę)+ 150 za wymianę (a niektórzy nawet 350 za wymianę) :shock:

Ja swojego zakupiłem i każdy mechanik (niestety żaden znajomy) mówił "wie Pan lepiej wymienić wszystko, ale najlepiej nie u mnie"

Niestety moja Cytryna padła dwa tygodnie po zakupie (uszczelka) i mechanicy albo boją się za to wziąć, albo nie mają czasu i odsyłają mnie do lipca.
Szkoda, bo strasznie się zraziłem do tej maszyny. Nie mówię o awarii bo to się zdarza nawet w Mercedesie, ale o dostępności obsługi technicznej.
 
 
Sonic 
Cytryna Nadzorująca



Pomógł: 42 razy
Wiek: 26
Posty: 2299
Skąd: Trójmiasto
 #  Wysłany: 13-04-2008, 8:58  


Kurcze to masz jakiegos pecha do tych mechanikow bo unas niema problemu.Ja mam jednego znajomego mechanika i w razie czego jade tylko do niego pelne zufanie.Jak narazi eodpukac jezdze do niego tylko na wymiane oleju :)
_________________



 
  Mk2 GTi 1996 1.4 GTi 3D Ax
 
fipac
[Usunięty]

  #  Wysłany: 13-04-2008, 9:32  


Przepraszam, że jako gość i lekko nie w temacie postu ale jak już jestem to coś jeszcze powiem.
Zapisałem się nawet do waszego klubu, ale chyba długo nie pobędę.
Kupiłem samochód 4 marca a już 13 miałem po jeździe, w zeszłym tygodniu odebrałem samochód z "naprawy". Facet przez 4 tygodnie zdążył zdjąć głowicę i zawieść na szczelność.
Teraz stoi na allegro :-(.
Głowica jest do regeneracji(zawory.gniazda, komory wirowe, razem jakieś 650PLN). Fachowcy od głowic określili, że samochód nie ma 200tyś a jakieś pół miliona. Boje się, że jak zrobię głowicę to mi coś na dole pójdzie jak kompresja się poprawi i znowu remont.
Gdybym chciał naprawić to do 650PLN na regeneracje doliczyć ten nieszczęsny rozrząd za 300PLN śruby do skręcenia głowicy 100PLN (bo się podobno wydłużają), uszczelki 100PLN + szybka praca Pana mechanika 300PLN.
Razem daje 650+300+100+100+300=1450PLN , a już wpakowałem 70 za szczelność i 50 za rozebranie.
Każdy mechanik puka się w głowę , "coś Pan zrobił VW trzeba było brać" albo " to już się nie opłaca, bo przekroczy wartość auta" itd.

Jednym słowem dałem się nabrać jak dzieciak.
PRZESTROGA DLA WSZYSTKICH !!! NIE KUPUJCIE DIESLA JAK SIĘ NA TYM NIE ZNACIE !!!
tak jak niestety ja :-( :cry:
 
 
Sonic 
Cytryna Nadzorująca



Pomógł: 42 razy
Wiek: 26
Posty: 2299
Skąd: Trójmiasto
 #  Wysłany: 13-04-2008, 9:41  


to lebiej juz swapa zrobic i po problemie

[ Dodano: 13-04-2008, 9:45 ]
fipac napisał/a:
"coś Pan zrobił VW trzeba było brać"


Wiekszej bzdury w zyciu nie slyszalem.Byc moze golfy sa dlugowieczne ale tez niesa wieczne wiec rownie dobrze to on mogl nawalic.Poprostu miales pecha i trafiles egzemplarz z usterka bo znam wielu ludzi ktorzy jezdza ax w dieslu i najgorzniejsza usterka wedlug nich jest w dieslu pompa paliwa albo wymiana uszczelki pod glowica ale to sie zadko zdaza.Przy normalnej eksploatacji te silniki sa naprawde niezawodne
_________________



 
  Mk2 GTi 1996 1.4 GTi 3D Ax
 
fipac
[Usunięty]

 #  Wysłany: 13-04-2008, 9:50  


Niby tak, ale jaka gwarancja że nowy silnik będzie OK? Poza tym ceny silników np. na allegro są w cenie tej naprawy i tak jak pisałem nie ma gwarancji na ich sprawność.
Był ostatnio ładny zestaw citroena z dieslem za 700 z 92 roku, który miał udokumentowany serwis, ale jakiś handlarzyna, zarezerwował bez oglądania więc nie miałem nawet szans.
A samochód stoi...

Patrze nawet za jakimś AXem w benzynce, ale po tym jak sprzedam tego (kupiłem za 3000 - utrata wartości po awarii) niewiele mi zostaje, a rodzinka na utrzymaniu.

Pewnie będę musiał wrócić do rodzimej motoryzacji made in FSO choć nie jestem z tego zadowolony bo indywidualność Cytryny bardzo mi odpowiada.
 
 
Sonic 
Cytryna Nadzorująca



Pomógł: 42 razy
Wiek: 26
Posty: 2299
Skąd: Trójmiasto
 #  Wysłany: 13-04-2008, 10:00  


chyba ze kupisz silnik 1.0 w benzynce(chodza kolo 300-400zl) i go wlozysz zamiast diesla.Z tego co slyszalem to pasuje
_________________



 
  Mk2 GTi 1996 1.4 GTi 3D Ax
 
fipac
[Usunięty]

  #  Wysłany: 13-04-2008, 10:08  


O to jest ciekawe.
Chociaż inna jest chyba pompa paliwa i zbiornik (jeżeli ta pierwsza jest przy zbiorniku)
Czy ktoś może jeszcze potwierdzić informację o zamienności silników?

Był wątek wcześniej na ten temat (odwrotnie, gość chciał włożyć 1,5D zamiast benzynki), ale nikt nie odpowiedział.

Zapomniałem, że jeszcze skrzynia biegów , pewnie nie będzie pasować :-(
Ostatnio zmieniony przez fipac 13-04-2008, 10:14 , w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sonic 
Cytryna Nadzorująca



Pomógł: 42 razy
Wiek: 26
Posty: 2299
Skąd: Trójmiasto
 #  Wysłany: 13-04-2008, 10:09  


pompa paliwa to jest napewno inna a zbiornik to niewiem ;)
_________________



 
  Mk2 GTi 1996 1.4 GTi 3D Ax
 
fipac
[Usunięty]

  #  Wysłany: 13-04-2008, 10:27  


Jutro rano jest kupiec z mechanikiem (dzisiaj jeden był) i chce dać mi 2k PLN, :cry:

Zobaczę, jak nie weźmie to będę musiał kombinować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: